کسب رتبه 50 در بین یک‌صد شرکت برتر کشور و رتبه دوم در گروه مواد و محصولات دارویی در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال 1395

سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندی شركت‌های برتر ایران را هرساله انجام داده است. این رتبه‌بندی با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی كشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی كشور ارائه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‎رساند تا شناخت و درك دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ كشور بیابند.
فهرست صد شركت برتر، مجموعه‌ای متعلق به شركت‌های بزرگ ایرانی است. در فهرست صد شركت برتر ایران، بر روی شناسایی آرایش بنگاه‌های بزرگ كشور در كنار یكدیگر تمركز شده است، به این دلیل كه نگاه كلان ملی در شکل‌گیری این فهرست موردنظر سازمان مدیریت صنعتی بوده است. به‌عبارت‌دیگر، ازآنجایی‌که رونق و ركود بزرگترین شركت‌های ایران، به دلیل وجود ارتباطات گسترده پسین و پیشین به‌سرعت در كلیه سطوح اقتصاد كشور آثار خود را بروز خواهد داد، سازمان مدیریت صنعتی با تهیه این فهرست تلاش نموده است كه تصویری سالانه و متكی به آمارهای كمی قابل اعتماد، از چگونگی تغییرات در آرایش بنگاه‌های بزرگ كشور و صنایع و فعالیت‌های اقتصادی مختلف در كنار یكدیگر ارائه دهد.
پویایی، تداوم و تسریع روند توسعه بنگاه‌های اقتصادی و در پی آن كل اقتصاد كشور در گروی شناخت كامل و صحیحی از نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های كشور است و ازآنجایی‌که قوت و ضعف مفاهیم نسبی هستند كه بر مبنای مقایسه استوار می‌باشند در این فهرست با مقایسه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی كشور با یكدیگر زمینه‌ای فراهم می‌شود كه می‌تواند راهنمای مفیدی برای مدیران و سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران باشد و منجر به تحقیقات پژوهشگران در جهت شناخت فضای کسب‌وکار از زوایایی تازه گردد. در نوزدهمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال 1395 (بر اساس اطلاعات سال مالی 1394)، شرکت داروپخش (سهامی عام) موفق شد در بین یک‌صد شرکت برتر کشور رتبه 50 و در گروه مواد و محصولات دارویی پس از شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (تیپیکو)، رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.